Montessori do MŠ a ZŠ
Společný projekt:
MŠ a ZŠ Horka na Moravě a Studio Čtyřlístek, o.s.
Projekt Montessori do MŠ a ZŠ byl oficiálně zahájen v lednu 2008.
Jeho přípravné fáze probíhaly již od dubna 2007, kdy Studio Čtyřlístek jako partner oslovilo vedení MŠ a ZŠ Horka n.M, poskytlo první základní informace o výchovně vzdělávacím směru Metody Montessori a zahájilo poradenskou činnost z této oblasti. Byly podniknuty první nezbytné kroky k bližšímu seznámení se s Metodou Montessori ve formě návštěv již zavedených Montessori MŠ a ZŠ v ČR, nabídnuty informativní kurzy Metody Montessori a první vzdělávací kurzy pro učitelky, které se pro tento výchovně vzdělávací systém nadchly a chtějí ho smysluplně využívat při práci s dětmi.
V září 2007 byla zahájena příprava na transformaci klasické třídy MŠ
na třídu Montessori a od září 2008 již tato třída MŠ funguje.
Součástí projektu byla příprava 1. Montessori třídy ZŠ na školní rok 2009/2010 v Olomouckém kraji.
Tato třída zahájí provoz 1.9.2009 s počtem 17 žáků.
V rámci projektu ESF, který získala obec Horka n.M. bude vybavena tato třída Montessori pomůckami a nábytkem.
Při setkání rodičů a dětí budoucí první třídy se zástupci Studia Čtyřlístek, se podařilo založit občanské sdružení Montessori škola a rodina , které bylo v srpnu r.2008 zaregistrováno u MV ČR.
Proč si vybrat třídu Montessori?
Metoda Montessori je celosvětově rozšířený alternativní program schválený MŠMT ČR.
Cílem Montessori pedagogiky je vychovávat svobodné, zodpovědné a samostatné osobnosti, které umí řešit problémy, vzájemně si naslouchat, rozumí okolnímu světu, jsou upřímné, tolerantní, ale zároveň se nebojí říci svůj názor.
Rodiče mají možnost po předchozí domluvě navštívit třídu a pracovat společně s dítětem. Vzdělání a výchova je společná odpovědnost školy a rodiny.
Dětem nabízí:
- Promyšlený a ověřený vzdělávací systém zahrnující speciální výukové pomůcky, které v dětech podporují přirozenou potřebu se učit
- Bezpečné prostředí, kde učitel je nejen přirozenou autoritou, ale i partnerem, který pomáhá dětem rozvinout jejich vrozené schopnosti
- Citlivý přístup založený na respektu a vzájemné komunikaci mezi učitelem a dítětem a také mezi dětmi navzájem
- Systém, který vede k samostatnosti, zodpovědnosti a spolupráci
Montessori podporuje celkový rozvoj osobnosti dítěte.